Norint pasirašyti elektroniniu parašu, reikia turėti:
1) Kvalifikuotą elektroninio parašo sertifikatą, kurį galima įsigyti iš pasirinkto kvalifikuotus sertifikatus sudarančio patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjo.
Pasirašymui galima naudoti ir nuo 2009 metų išduodamose asmens tapatybės kortelėse įrašytus kvalifikuotus elektroninio parašo sertifikatus (jie yra sudaromi Asmens dokumentų išrašymo centro prie LR vidaus reikalų ministerijos). Kvalifikuotus elektroninio parašo sertifikatus su kitomis lustinėmis kortelėmis arba USB kriptografiniais raktais sudaro VĮ Registrų centras.
Jeigu norima pasirašyti elektroninius dokumentus naudojantis mobiliuoju telefonu (pasinaudojant SIM kortelėje esančiais kvalifikuotais sertifikatais), tada reikėtų kreiptis į savo mobiliojo ryšio operatorių ir pasiteirauti dėl tokios galimybės.
2) Kompiuterį ir lustinių kortelių skaitytuvą (tik tuo atveju, jeigu naudojamas kvalifikuotas sertifikatas yra įrašytas lustinėje kortelėje, pvz., asmens tapatybės kortelėje). Lustinių kortelių skaitytuvas gali būti įmontuotas kompiuteryje, klaviatūroje ar jungiamas atskira jungtimi kaip išorinis įrenginys.
3) Elektroninio dokumento pasirašymo programinę įrangą. Vienas svarbesnių kriterijų renkantis elektroninio dokumento pasirašymo programinę įrangą yra formuojamo elektroninio dokumento formatas (tam, kad gavėjas priimtų ir galėtų patikrinti tokio formato elektroninį dokumentą). Pavyzdžiui, Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2008 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. V-119 „Dėl elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikacijos reikalavimų aprašo patvirtinimo“ nustatyta, kad valstybės institucijoms elektroniniu būdu teikiami dokumentai, kurių rengimą nustato norminiai teisės aktai, turi atitikti Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (nuo 2011 m. sausio 1 d. – Lietuvos vyriausiojo archyvaro) patvirtintose ar su juo suderintose elektroninių dokumentų specifikacijose nustatytus reikalavimus. Tokius dokumentus galima sukurti naudojant kompiuterinę programą „Signa“, kurią asmenys gali nemokamai parsisiųsti iš interneto svetainės http://www.archyvai.lt, o nenorintys diegti papildomos programinės įrangos, elektroninius dokumentus gali pasirašyti ar patikrinti tiesiogiai interneto svetainėje http://www.archyvai.lt/lt/paslaugos-53/adoc-dokumentai.html.